lördag 6 april 2013

Återkomsten av Mad Men och min kärlek till TV-serier


Imorgon kväll har säsong 6 av Mad Men premiär i USA. En vecka senare sänds det på kanal 9 här i Sverige. Vi får se om jag har tålamodet att vänta tills dess men jag skulle inte satsa pengar på det direkt. Min pepp är ENORM, för att inte tala om min längtan efter att se Christina Hendricks igen.

Jag älskar verkligen TV-serier. Film som format passar mig inte alls. Dels är det långa sjok tid jag ska orka sitta både stilla och fokuserad men framförallt upplever jag att jag sällan hinner känna någonting för en film. I en TV-serie finns det plats för så mycket mer djup, så många fler trådar som det dessutom finns tid till att reda ut och spinna vidare på. Det finns tid att leva i världen som byggs upp.

Dock ogillar jag verkligen att behöva vänta en vecka mellan varje avsnitt. Allra helst vill jag plöja en eller flera säsonger över en helg men det har kommit så förbannat mycket bra TV de senaste åren att jag inte längre har något val. Min själ törstar efter de här serierna och jag står inte ut med tanken på att vänta ett halvår eller ett år mellan varje säsong. Lyckligtvis är serierna så många att jag nästan alltid har ett nytt avsnitt av någonting att se på.

Game of Thrones härom veckan och Mad Men imorgon.. Good times. Oh yes, good times indeed.

Inga kommentarer: