tisdag 30 juni 2009

Chokladmuffins med glasyr och jordgubbar

Chokladmuffins bakade jag igår minsann. Receptet till själva cupcaken är snott av Leila, med en liten justering. Jag hade ingen gräddfil hemma så jag ersatte det med creme fraiche. Glasyren freestyleade jag.

50 g smör
1 dl vispgrädde
100 gram choklad
X antal dl florsocker
1 liten nypa salt

Jag smälte smöret, slängde i chokladen och lät det smälta också innan jag hade i vispgrädde. Sen vispade jag tills det blev lite fluffigare och rörde i florsocker tills det nådde en konsistens jag var nöjd med. Kalasgott blev det!

Sen toppade jag med jordgubbar från mammas trädgård. Det här blev kanske de godaste muffins jag någonsinn bakat och arbetskamraterna verkade nöjda. Av en händelse så hade Camilla bakat 2 sorters kladdkakemuffins och tagit med sig också. Arbetskamraterna fick alltså njuta av en veritabel bakverksbuffé.

Inga kommentarer: