fredag 26 juni 2009

Smouldering mr Abercrombie

Igår var Joe Abercrombie på besök i bokhandeln för signering, högläsning och frågestund. Jag och arbetskamraten David fick nöjet att intervjua honom, sen hängde jag med ut på middag och öl med karln i sällskap med några till.

Jag har inte hunnit läsa hans triologi, The First Law, men jag har kommit sisådär halvvägs igenom hans senaste alster, Best Served Cold, och det var tillräckligt för att känna mig lite starstruck när jag träffade honom ärligt talat. Jag respekterar, och imponeras lätt av, folk med riktig talang.

Intervjun kommer upp på sf-bokhandelns hemsida inom några dagar och jag ska slänga ihop någonting till Myskoteket också inom kort, bland annat en tävling där man kan vinna ett signerat exemplar av Abercrombies första bok, The Blade Itself.

Självklart fick jag ju mitt ex av Best Served Cold signerat av Abercrombie också, som synes på bilden högst upp. Hoppas han har vägarna förbi Stockholm nån dag igen snart, han är helt klart den typen av människa jag gärna tar en öl med och snackar skit ett par timmar.

2 kommentarer:

Tomb sa...

Oh!

lackland sa...

Nice, sounds like you hade a fun time. But whom ever translates things for SF need to find another job. I went to the SF link that you had and thought I would die laughing over the translation they had :)