måndag 4 januari 2010

2010 - ingenting är bra, allt är dåligt!

Året började sisådär. Min bror hade nyårsfest med sommartema hos mina föräldrar och festen var hemskt trevlig men röran den lämnade efter sig var inte av denna värld. Det är svårt att begripa att vuxna människor kan vara så stökiga. Vi spenderade troligtvis sammanlagt ett dygn på att städa upp efter festen men det var fortfarande vansinnigt stökigt när mor och far kom hem från Finland.... Men med en så vansinnigt dålig början på året kan det inte gå annat än uppåt, eller? Jag hoppas verkligen det.

Till nyårsfesten sydde jag en ny kjol. Ballongkjolar har jag inte riktigt kunnat bestämma mig för vad jag ska tycka om. De ser väl lite trevliga ut men.. Men.. Ja vad ska jag tycka om dem? Enda sättet att verkligen undersöka saken var att sy en.

Den här är sydd i ett grovt bomullstyg från Jotex, ett inredningstyg alltså. Utöver det har jag små detaljer i lack (passpoaler runt linningen) och en dragkedja i back. Jag måste säga att det var väldigt skoj att sy och jag är väldigt nöjd med resultatet. Det här är helt klar min nya favoritfestkjol.

Jag sydde mest på känn, som jag alltid gör, men om du vill ha en tutorial så vet jag att min bloggvän Katafalk har en jag kan rekommendera.

Inga kommentarer: