fredag 27 augusti 2010

Superstar!

För ett tag sedan fick jag en beställning på en kudde formad som en stjärna från Super Mario-spelen. Nu är den äntligen klar! Den är ca 75 cm i diameter (om man nu skulle rita en cirkel runt uddarna på stjärnan).

Kudden är sydd enligt egent mönster i knallgul tät fuskpäls från Ohlssons Tyger&Stuvar. Ögonen fick det bli en fiffig lösning till. Jag klippte ut ovaler i hård plast (aka gammal godislåda) och klädde dem med lite svart lacktyg. Det var pilligt att sy fast det men nu sitter de ordentligt och resultatet blev fantastiskt bra om jag får säga det själv.

Min största sorg i livet är att jag måste skiljas från den sammetsmjuka fina stjärnan, men det finns glädje att hämta också: Jag har rätt mycket kvar av fuskpälsen.....

2 kommentarer:

Burre sa...

Fin. Är imponerad över ditt skickliga handarbete på denna och tidigare alster. Bra jobbat.

Anonym sa...

Alltså. Nu är det sent. Jag hittade din blogg för någon timma sedan och har läst förbi läggdags!!

Jag är i alla fall otroligt imponerad av hur duktig du är, och hur modig du är som kan skriva om dina känslor på ett sånt fint och starkt sätt, och jag känner empati med dig för det du går igenom som är svårt.

/En hemlig beundrare