onsdag 24 september 2008

Mallig

Nä jag var och handlade tidigare idag tittade kassörskan på mig så väldigt granskande och log. Självföraktande som jag är utgick jag ifrån att hon log så mycket för att hon trodde att jag är gravid, vilket folk ibland trott pga min vikt, och folk brukar ju le sådär fånigt av någon anledning vid tanken på bäbisar. Jag tänkte inte mer på det.

Jag cyklade iväg till samma butik för att handla lite saker jag glömt på första rundan. Samma tjej satt i kassan och hon sken upp lika mycket som tidigare.

Jag är en idiot och tolkar allt efter mina egna negativa känslor gentemot mig själv. Hon hade inte stirrat på min mage, hon hade stirrat på min rock.
-Din rock är ju så fantastiskt fin! Jag beundrade den när du var här tidigare men vågade inte säga något, jag ville så gärna fråga vart du köpt den ifrån!
Bakom falsk blygsamhet, för egentligen finns det ingen annan sort, förklarade jag att den inte finns att köpa någonstans, att det var min egen skapelse. Hon blev nog lika imponerad och förvånad som hon blev ledsen över att hon inte kunde köpa en likadan.

Det här är första gången någonsin en komplett främling kommenterat på något jag sytt på det här viset. Gissa om jag känner mig mallig nu......

2 kommentarer:

Bella sa...

*le* Den är jättesöt! Så om du inte redan har sålt den.. Jag kan erbjuda 50kr och ett besök om jag slipper betala frakten :)

Och ja, som du ser lyckades jag snubbla in här. Jättefina grejer du har! När åker du till Finland? Har en fråga att ställa dig, tänkte ringa nån dag när du inte är där - för en gångs skull *kram*

Deliana sa...

Hej Tossan! Roligt att du hittade hit! Självklart kan du få slippa frakten. Jag åker till finland nu på fredag morgon och kommer hem igen den 6:e Oktober på kvällen. Jag kommer att ha internettillgång när jag är där så jag gå att mailas med på helgon också... Skriver det här i din blogg också så du säkert läser det.:)