fredag 7 november 2008

Så var den klar, mer eller mindre. Jag hade inget osynligt blixtlås så jag sydde dit ett vanligt och jag har ännu inte klippt bort alla små trådar och elände men den är klar nog att prova en stund. Den här kjolen skapar ett ganska allvarligt garderobsproblem: nu måste jag ju sy en överdel som passar till, föreslagsvis en vit romantisk blus med puffärm. Blusen ska ha massor med detaljer som biséveck, vita spetsar och volanger, för att väga upp kjolens enkelhet. Alla detaljer i vitt för en subtil effekt.

Jag har gott om svarta överdelar som passar fint men den fina formen på kjolens linning går helt förlorad om jag har något svart under. I ren desperation grävde jag fram ett av de gå ljusa plagg som finns i min garderob fö att få till en liten snabb bild på kjole nu när den är klar.

Ensam ser den kanske inte mycket ut för världen men föreställ er den ihop med blusen jag ska sy, ett par vita strumpbyxor och ett par svarta högklackade Mary Janes. Av någon anledning ser jag mig själv med ett klarrött äpple i handen också. Det låter som att det blir temafotoshootdags (långt ord) när allt väl är klart och det var det nog ett par år sedan jag gjorde sist. Det är faktiskt vansinnigt roligt, trots att det är poänglöst. Jag gör ju ingenting med fotografierna sen egentligen. Det är bara ett roligt sätt att göra något med av kläderna jag syr.

Imorgon ska jag fota kjolen på Betsy, det är så mycket lättare att få vettiga bilder när man fotar någon annan än sig själv. Speciellt när det är någon som är så pass fotogenique som Betsy.

Inga kommentarer: