lördag 7 februari 2009

Det går framåt

I lagom takt pysslar jag vidare på väskan. Idag har jag till exempel inte gjort någonting på den. Det är lagom. Igårnatt gjorde jag färdigt handtagen och översta delen av väskan. handtagen nålade jag på överdelen lite snabbt för att visa vad tjusigt det blir och för att bevisa att ur det där snedklippta kaoset jag visade förra gången kan det faktiskt skapas fina väskhandtag.

Jag behöver peta in lite extra mellanlägg i den övre delen känner jag, så den håller sig slät och fin när man bär väskan. Jag kanske syr ihop några lager bomullstyg med massor av sicksack till det. Det brukar funka bäst och är enkelt att göra. Ta bara lite tyg du inte behöver och billig tråd i en avskyvärd färg. Sy ihop flera lager med massor av sömmar kors och tvärst över hela alltet. Det blir väldigt styvt och stadigt. Det fungerar alldeles utmärkt till väskor eller till exempel magdansbälten. När jag har gjort det ska jag sy fast mina väskhandtag ungefär så som jag nålat fast dem på bilderna.

Morgondagens projekt blir att klippa till resten av väskan och med lite tur orkar jag sy ihop det hela också. Jag kanske tar en paus mitt i det hela för ett litet annat smått projekt. Ska jag släpa på skor till jobbet varje vecka behöver jag ju såklart en skopåse, inte sant?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skrev en lång kommentar där jag prisade dina syförmågor och att jag hittat dig genom sysidan när jag skulle köpa symaskin. Det blev alrig publicerat för att jag glömde skriva in koden här nere... typiskt mig. Det blev iaf en Annie för mig med och den har kommit och är toppen! Sydde min första grej idag - ett hippieset till min ettåring. Bild finns på min blogg och på sysidan om du är intresserad.

Tack för att du hjälpte mig med symaskinsköpet och för att du inspirerar, du är otroligt begåvad!

Kram Jo

Deliana sa...

OM du bara visste vad glad jag blir av sådanna här inlägg! Härligt att du är nöjd med din Annie, och vilken fin dräkt du sytt till ettåringen din. :)