måndag 9 mars 2009

En kjol, en hatt, inga bilder.

Idag började jag på en ny kjol. Det är såhär att jag ska på Chicas Locas (Hanna Fridén och Cissi Wallins nya klubb på Spy bar) och jag har ingenting roligt att ha på mig. Min garderob är inte tom, men ni vet hur det är. jag har ingenting roligt att ha på mig.

Jag började på en kjol med hög midja, lagom mycket vidd och massa söta detaljer. Bilder kommer nog inte förrän den är helt klar, vilket jag tror den blir först på onsdag, men jag har kommit en bra bit på väg. De kommer bli jättesnygg, jag lovar.

Jag har också ett litet beställningsjobb helt plötsligt sådär. Jag ska sy en tjusig burlesque-hatt i svart satin med fjädrar, spets och hattflor. Den är än så länge bara i planeringsstadie, jag ska börja scouta material redan nu men själva arbetet kommer nog inte igång förrän säg nästa vecka. Jag har massor av idéer.

Vid sidan av allt det här pysslar jag med frivoliteter och en stickad megaman-mössa. Det är så skönt att vara produktiv igen.

1 kommentar:

Lillgull sa...

Såg din kommentar på kristoffers blogg angående flor. Tänkte att eftersom gamla stan ligger nära söder så kunde du ta en liten omväg förbi hattbaren på Götgatan. De säljer hattflor både med och utan "moucher" -sammetsprickar. Senast jag var där hade de rött, vitt och svart. Även något med prickar i olika färger...
Fråga i kassan efter flor. Kostar 140 kr metern eller nått åt de hållet.

Säg till om du vill så kan ju jag eller kristoffer köpa åt dig på kursen och skicka. Posten tar ju dessvärre en eller två dar.. :(
Hoppas tipset med hattbaren hjälpte dig! Kram