söndag 1 mars 2009

Magsjuk och eländig

Jag är inne på dag tre av min magsjuka. Jag försöker få i mig så mycket vätska jag bara orkar men det är desto svårare att få i sig mat. Blotta tanken på att äta något får mig att vilja spy och det här är inte ens spy-varianten av magsjuka.

Den här helgen skulle gått i rollspelets tecken. Jag och mitt rollspelscrew träffas några gånger om året och tar en intensiv spelhelg. Den här gången har mitt deltagande varit halvhjärtat. Jag var med en stund på fredagen, likaså igår men idag hade jag inget val än att stanna hemma. Jag hann bara vara med under ett Conan-äventyr och några timmar in i ett fantastiskt Babylon 5-äventyr.

Jag har fruktansvärt dåligt samvete också, för att jag överger alla mitt i våra äventyr. Självklart förstår jag själv att jag inte kan rå för att jag blev sjuk, men det känns ändå dumt. De kan inte fortsätta utan mig i Babylon 5, min karaktär är lite av en nyckelperson i äventyret just nu.

Jag vill inte vara sjuk, jag vill sitta och nörda mig med mina nördpolare. Istället har jag spenderat dagen i sängen, på soffan och på toaletten. Livet är fan inte kul jämt. Här behövs lite Fry&Laurie för att lätta upp stämningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, stackare! Hoppas du kryar på dig snart, magsjuka är vidrigt jobbigt.

Å andra sidan låter det jättekul att ha ett rollspelsgäng! Jag har inte spelat rollspel sedan tonåren men hjälp vad roligt det var! Numera får man hålla till godo med att läsa fantasy och SF.
Apropå det köpte jag sista delen i Sword of Truth häromdagen och har snart läst halva. Den är så bra men nu ska det bli skönt att få ett slut på den. :)

Deliana sa...

Det _är_ kul. Det är så lätt att man kommer ifrån allt det där, alla får så olika liv och har itne tid på grund av jobb och familjer. Man måste kämpa lite för att träffas, men det är det värt. Våga vägra bli _för_ vuxen! ;)