torsdag 21 maj 2009

Chaos-b-gone

ÄNTLIGEN är min lägenhet ren, organiserad och fräsch. Det var många veckor sedan jag först skrev att jag skulle börja dona med det men det var först idag det blev klart. Jag brukar säga att man ser på min lägenhet hur jag mår. Ju mer kaos i huvudet, desto mer så i lägenheten. Det är alltså inte helt konstigt att lägenheten är i ordning nu när jag mår bra och känner att jag landat. Jag och min pojkvän gjorde slut för ett par veckor sedan, det var minst sagt kaotiskt men en bra sak för oss båda. Det var veckan efter det som lägenheten var i det allra värst skicket. Men nu, nu är det ordning. Jag trivs hemma igen.

Jag belönade min stora städinsats med att köpa två nya växter (eftersom jag i allt kaos de senaste månaderna haft ihjäl nästan alla jag hade) och en väggdekoration. Jag har länge haft en tanke på att dekorera min badrumsdörr med de där svarta blommorna man kan köpa på ikea, men när jag såg det här fina trädet på Jysk för 69 kronor gjorde jag slag i saken. Tycker det här var mycket finare än de vräkiga blommorna jag tittat på innan.

Det där är förresten vyn man möts av när man kommer in i min lägenhet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!
Har du lust att prata lite frivoliteter på mailen?

mariakinesiolog@hotmail.com