söndag 21 mars 2010

Sömnig söndag

Det har varit rätt mycket den här veckan. Mycket spännande och roligt, många nya ansikten och upplevelser. Jag var på Dataspelsgalan och skrev en rapport som ni kan hitta här.

En sak jag glömde nämna i min eventrapport var ju att man fick en goodiebag. Det är min första goodiebag någonsin. Det är lite fånigt att bli uppspelt över en sån sak kanske, men jag blev förtjust även om innehållet inte var episkt. I goodiebagen fanns två filmer, en T-shirt från PEGI, en tidning för elektronikbranschen och en energidryck. Filmerna har jag faktiskt inte sett sen tidigare så dom blev jag hemskt glad för och jag tyckte nog allt att t-shirten var lite fyndig.

Energidrycken var lite spännande faktiskt. Det var Burn Mocha, en energidryck som smakar som en islatte, fast med en stor stark boost av socker. Jag hade nog aldrig köpt den i vanliga fall, men eftersom jag fick en gratis så provade jag och fann att jag gillade den. Jag kommer troligtvis köpa den igen när jag känner att jag behöver energidryck så det PR-knepet funkade fint.

I fredags var jag på spelblogmingel på Bysis i Stockholm. Det var mysigt men jag var lite blyg och lugn då i jämförelse med Dataspelsgalan där jag varit i 100% networking modem och minglat som en galning hela natten. Maria och Monika hade ordnat med en tipsrunda på puben med spelfrågor, jag och Ninas kille Viktor teamade upp och vann det hela, så jag gick inte tomhänt hem på fredagkvällen heller! FellowFollowers vinst-goodiebag var fin. Jag fick ett presentkort på SF-bokhandeln, 2 xbox-xpel, ett PS2-spel och två serietidningar. Dataspelsgalans goodiebag i all ära, men det här var så mycket bättre! Det enda som saknas nu är förstås en konsol att spela spelen på... Tips på vars jag kan vinna en xbox? ;)

Inga kommentarer: