lördag 29 januari 2011

Garderobsutökning

Ett stycke ny klänning. Kära Betsy fyller inte riktigt ut den som jag gör, hon är mindre än mig på alla ledder, men ni förstår ändå hur den ser ut hoppas jag.

Klänningen är sydd i ett fint bomullstyg med diskreta ränder i svart på svart som jag köpte i Finland i somras, dekorerad med svart syntetspets. Som vanligt är den sydd efter eget mönster.

Med ett skärp och en bolero är den sådär vardagsfin, men den kan ändå lätt förvandlas till en lolita-klänning om jag bara slänger på mig stora underkjolen. Jag gillar plagg med möjligheter.

Jag har en bit kvar av tyget och planerar att sy en midjekort bolerojacka med volanger och spets. Eftersom jag gillar accessoarer blir det nog rosetter till håret och ett korsettinspirerat bälte också.

2 kommentarer:

mallis sa...

Jättefin klänning!!

Anonym sa...

Du är superduktig!! <3