måndag 28 januari 2013

Jag övar vidare

Jag hoppas verkligen ingen trodde att jag skulle skriva någonting meningsfullt varje dag under #Blogg100. För mig handlar #Blogg100 i huvudsak om att påminna mig själv om att jag faktiskt kan producera text varje dag, att det inte är så viktigt att ha något helt fantastiskt att säga. Ett sätt för mig att lära mig att slappna av vad gäller skrivandet igen. Jag har periodvis svår skrivkramp och ju längre tid dessa perioder varar, desto svårare är det för mig att komma igång igen. Den här sortens "skrivövningar" hjälper verkligen.

Men om jag nu ska skriva någonting som inte bara handlar om att skriva någonting så kan jag berätta att jag haft ett par mycket trevliga dagar. I lördags gick jag ut med vänner jag träffar allt för sällan till en klubb jag saknat: Syntax Error. En nattklubb med "nördtema" där dansgolvet bjuder på remixade chiptunes, tecknad serieintron från 80-talet och nya klassiker som Gangnamn Style, Badgers Badgers Badgers Badgers och Nyan Cat. På plats finns också ett antal spelkonsoler med olika spel, sen får vi inte heller glömma att de varje gång har en tipspromenad med frågor som hör nördpopulärkulturen till.

Jag och min skara vänner har en tendens att vinna de där tipspromenaderna och så gick det även denna gång. min kära vän John van en billig surfplatta från Deal Extreme laddad med Syntax Error-tema. Den hamnade snabbt i mina händer istället, eftersom John är en generös människa (och för att han själv redan har en iPad). SÅ beväpnad med en blygsam surfplatta kan jag äntligen börja läsa serier i digitalt format på ett vettigt sätt. Hurra!


Inga kommentarer: