torsdag 21 februari 2013

Jag mår bra nu

Efter att ha sett flera personer i min närhet drabbas av influensan och ligga däckade hemma i flera veckor blev jag en aning orolig när jag igår på förmiddagen kände mig yr och svag. Jag sjukanmälde mig och gick hem igen, beredd på att ligga däckad i min säng i flera veckor. En och en halv dag senare känner jag mig pigg igen. Eller ja, normaltrött ska jag väl säga.

Mitt immunförsvar tycks vara väldigt beroende på hur jag mår. Under depressiva perioder är jag sjuk mer eller mindre konstant medan jag under mina mer eller mindre maniska perioder är superfrisk. Just nu är jag nyförälskad, jag har flera roliga projekt på gång och för en vecka sedan fick jag veta att jag får behålla jobbet i ett par månader till. Jag antar att det gör mig till en väldigt lycklig människa. Kanske lyckligare än jag någonsin varit tidigare. På riktigt.

Inga kommentarer: