torsdag 28 februari 2013

Thrift shop bargains

Att fynda på second hand är för mig många gånger mer givande än att hitta någonting helt nytt. Dels kan man htita prylar med mycket mer personlighet och man sparar ofta en slant men framförallt ger man någonting ett nytt liv istället för att ändlöst bidra till slit- och slängkonsumtionen. 

Eftersom jag idag kände mig pigg nog att gå och handla mat bestämde jag mig för att jag också var pigg nog för att stanna till på second handbutiken som låg på vägen till mataffären. Dagens fynd blev ett par superfina brittiska mockastövlar i en helt fantastisk lila färg, en grå farfarstischa med döskallemönster, en snygg topp med svart spets över cremefärgad stretchsatäng, en fin gammal handarbetsbok och den grafiska romanen Gängkrig 145 av Peter Bergting och Jens Lapidus. Allt som allt betalade jag 130 kronor. Inte så tokigt, hmm?

Inga kommentarer: