tisdag 21 oktober 2008

Sjuk sjuk sjuk

Nyvaken klockan halv sex på eftermiddagen. Jag har sovit sen tre. Jag var iväg till doktorn kvart i två och fick bekräftat det man oftast får: vila och ta alvedon. På vägen hem tog jag vägen förbi apoteket och hämtade ut allsköns recept för andra saker än min nuvarande förkylning och glömde givetvis bort alvedonen, eller ibumetinen egentligen eftersom det oftast är det jag använder.

Jag har ont i halsen och känner mig sådär sjuklig och svag. Min pojkvän har just frisknat till från bsin förkylning som mer eller mindre däckade honom i en vecka, med stunder av outhärdlig smärta i halsen. Jag vet vad jag har att vänta och det ser inte ljust ut.

Usch usch.. Vilken tur att pojkvännen börjar bli frisk och kan dalta med mig, jag brukar bli så fruktansvärt ynklig när jag är sjuk. Skicka mig lite positiv energi allihopa!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh fy, så trist att vara sjuk. Skickar massor med positiv energi till dig! Den borde anlända snart~ Kyra på dig!

Lillgull sa...

Krya på dig, drick ljummen/varm nyponsoppa spettsat med lite honung i ifall du inte är allergisk, det är min bästa c-vitamin kur! Har man ont i halsen har man dessutom rätt att addera lite glass.
Jag har lagt till dig i min bloggroll nu också så folk fattar vem jag pratar om när jag bara dillar om dig hela tiden! Miss Deliana hit och miss deliana dit :)

Deliana sa...

Nyponsoppa är ÄCKLIGT om man frågar mig, men gott om te med honung i får duga. :) Och jag dricker så mycket multivitamindryck att jag snart får vitaminöverdos... Hoppas jag slipper bli sådär hemskt jättesjuk jag.

Lillgull sa...

Jaså! hihi.. Då kanske du inte har smakat hemmagjord nyponsoppa på riktiga nypon och lite rivet äpple, det smakar inte som pulversoppan... Men smaken e som baken..
TE- om det är svart te så dränerar det kroppen på c-vitamin och järn som behövs för att du ska krya på dig. Kamomill eller örtte kan jag inte svara för men svart te eller kaffe är inte bra. (gud vad jag låter som en hälsofreak men jag är inte sån alls, lovar)
Honung e gott och har anti-inflammatoriska egenskaper!:)