lördag 3 januari 2009

Min klagosång

Fast ingen tech support kan hjälpa mig nu. Det är så sorgligt att både min laptop och min kamera håller på att ge upp, för gott. De har levt sina liv och nu börjar bägge visa ålderstecken, framförallt min laptop. Hårddisken låter som en gräsklippare och det tar evigheter att starta de flesta program, framförallt utforskaren. Den känner inte igen min kamera vilka magiska trick jag än försöker med och nu börjar kameran dessutom trilskas mot andra datorer. Värt att nämna är att jag inte är datoranalfabet och faktiskt underhåller mina datorer regelbundet, det är definitivt djupare än mjukvarufel.

Min mobiltelefon gav upp för ett halvår sedan och jag har sedan dess lånat en uråldrig modell av min mamma. Det är bara en tidsfråga innan allt jag äger och har exploderar känns det som.

Och det värsta i allt det här är att jag har inte en chans att köpa nytt ens på avbetalning. Jag har gamla skulder från ett före detta kaotiskt liv som jag fortfarande nöter på varje månad. Jag har inte råd med flera månadsliga utgifter hur jag än prioriterar om. Löjligt är det, för ärligt talat är det inte dyrt vare sig med ny mobil eller ny kamera och laptops har sjunkit i pris så mycket de senaste åren att det är löjligt.

Jag känner mig fruktansvärt maktlös.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hmm jag ska kolla, kanske jag har ett 2.5" laptop hårddisk nånstans. Om jag minns rätt, det var ganske nytt.

Deliana sa...

Thanks buddy, we'll see if it will be needed or not. It might not even work. <3