tisdag 13 januari 2009

Stress stress stress



I övermorgon ska jag hoppa på bussen till Uppsala strax innan sju på morgonen. Jag känner UppCon-stressen. Jag har lagat och fixat med kläder, sovsäck, packning, madrass och allt annat som måste med. Mentalt stressar jag sönder mig själv med att försöka lära mig så mycket info som möjligt utantill och jag har i flera dagar drömt mardrömmar om att allt ska gå åt helvete med UppCon. All denna stress trots att jag bara ska jobba i infobåset. Jag kan inte ens föreställa mig vilken stress samtliga arrangörer känner, om en vanlig personal känner såhär.

Jag har i alla fall sytt en ny kjol samt äntligen tagit tummen ur och sytt om min medaljongkjol. Vad tycks?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ooo, jättesnygga! Jag gillar särskilt skärningen på linningen, den är så läcker. *vill ha*

Anonym sa...

snygga!

Vad var det du behövde ändra? Såg bra ut förut med tycker jag

Deliana sa...

Anna, det är min favoritlinning, jag syr alla kjolar så nu!

Mallis, visst var den fin innan med, men jag ville ha en "högre" volang nertill. Dessutom hadde den redan hunnit bli för stor i midjan. Jag vill att det ska sitta tight tight tight. :)

Det är mitt stora problem just nu, jag slarvar som tusan med alla kjolar jag syr eftersom jag vet att jag ändå måste sy om dom inom ett par månader...

Monika pysslar sa...

Kjolarna är hur fina som helst. Kanske jag lär mig att ha kjol i framtiden jag med?! :)

Anonym sa...

Båda är jättesnygga!
Tänker ge mig på en sån linning på nästa projekt.
Ang själva kjoldelen, kör du med våder eller helcirkel?

Anonym sa...

heh oki då får man ju ändra lite. har du krympt?

heh gött i så fall.

annars? töjt sig?

Deliana sa...

Jag har krympt så det var egentligen en väldigt trevlig sak att jag behövde sy om den. :)

Anonym sa...

ja då är det ju kul att det är åt det hållet. det är en halvcirkelkjol eller hur?

Deliana sa...

Lithia! Jag missade att svara på din kommentar. :) Oftast gör jag mina kjolar i två våder, den rutiga är i fyra dock. Rutigt är knepigt...

Mallis, Det stämmer! Det innebär att det i alla fall inte ä svårt att sy om den, även om det är väldigt tålamodskrävande att sprätta....

Anonym sa...

Jag vill ha en. NU! Vad kostar de?

Deliana sa...

Linn, roligt att höra att det väcker habegär! Jag gör inte beställningsjbb sådär allmänt till försäljning i nuläget. Men vem vet vad som händer i framtiden?

Anonym sa...

Jättesnygg kjol. Men hur gjorde du volangerna?

Anna sa...

Jättesnygg kjol. Men hur gjorde du volangerna?