torsdag 5 februari 2009

Nya rutiner, nya behov

Mitt jobb på bokhandeln har fört med sig ett behov av lite nytt i garderoben. Först och främst behöver jag bekväma skor att ha på jobbet. Efter de här två dagarna insåg jag att det är ett väldigt fysiskt aktivt jobb. Det är en bra sak, jag blir lätt uttråkad och vill gärna ränna runt hela tiden för att hålla intresset uppe. Jag sitter inte still annat än när det är lunch i bokhandeln som det är nu. Bra skor är ett måste.

Eftersom jag är en hyfsat fattig tös letade jag på Ellos och hittade vad jag letade efter, hoppas jag. Skorna har ju inte kommit ännu så jag kan ju inte säga något om hur bra de egentligen är, men produktbeskrivningen och användarrescensionerna låter ju i alla fall lovande. Mumsigast av all var dock priset, de kostar blott 224 kronor. Ett par hyfsat söta ballerinor med anatomisk innersula av skinn och sula av gummi. Vad tror man om det? De borde komma imorgon så det märker vi då. Att det är lite klack på är en fördel för mig, på något sätt skonar det min rygg.

En annan sak jag behöver är en ny handväska. Jag kommer att sova kvar i Stockholm rätt ofta för att spara in på tågbiljetter och det känns så trist att släpa med sig stora ryggsäcken bara för ett extra ombyte kläder. Vad jag behöver är en obscent stor, och snygg, handväska. Gissa vad jag kommer sy på i helgen?

Det tredje är ju såklart lite nya fräscha kläder som är bekväma och neutrala nog att jobba i, men väldigt gärna snygga likväl eftersom det kommer gott om folk till butiken varje dag. Jag har massor av idéer på nya kjolar. Jag lider lite av materialbrist på den fronten men två nya kjolar ska jag försöka att svänga ihop. Bland annat en svart kjol med hög midja och lite vidd, dock inte så man bhöver underkjol till. Den ska ha hängslen också. Den är jättefin i mitt huvud, jag lovar. Vi får se om jag lyckas föra över det till det färdiga plagget sedan. Tröjor syr jag inte själv. Inte för att det är svårt utan för att det inte lönar sig alls. Jag föredrar oftast ganska enkla överdelar i trikå och det är alltid billigare att köpa på Lindex, Ellos eller H&M i jämförelse med att sy det själv. Dessutom är det fruktansvärt tråkigt att sy sånt. Kanske är det lite för enkelt för mig?

Jag har tänk börja pyssla med allt det här lite smått inatt eftersom min dygnsrytm ändå är ur led. Väskan borde jag nog ta itu med först, det är det nog störst behov av i nuläget.

Inga kommentarer: