torsdag 5 februari 2009

Nytt reckord

Jag brukar vanligtvis ha mellan 20 och 50 besökare per dag här, men igår nådde jag helt nya höjder. Totalt 425 besökare hittade hit under gårdagen och anledningen är ju faktiskt så enkel att Hanna länkade till mig. Tack för trafiken vännen! Synd bara att jag inte skrev om något intressantare igår, kanske hade några av alla dessa 425 personer bokmärkt mig och kommit tillbaka. ;)

Jag tänkte prata lite om bloggstatistiken idag faktiskt. Jag använder mig av Google Analytics på min blogg. Inte för att jag använder statistiken till någonting särskillt, det är bara väldigt skoj att se var all traffik kommer ifrån. Nu ska jag dela med mig av lite roliga fakta om statistiken.

49% av mina besökare använder Firefox. Det tycker jag om.

16% av min trafik kommer via sökmotorer. De vanligaste söktermerna är "missdeliana" och "poor". Ett litet axplock bland mina favoritsöktermer i listan är: "på bilden håller jag på att knäppa volang blusen bak", "sugen på mormorskängor", "little miss fix it", "laptop hårddisken låter", "adhd förklara för pojkvän".

62% av all min traffik kommer hit från andra sidor som länkar hit, 96,69% av dom har kommit in via en viss blogg på metro.

20% av mina besökare kommer inte hit via en annan sida, dvs antingen skriver de in adressen direkt i browsern eller så har de bokmärkt mig. Tack!

Google analytics är fantastiskt, och gratis.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jisses

SugarPuff sa...

jag är en av dom som har bokmärkt dig. varför? jag är så fascinerad av din sömnad, du är grymt duktig!

Deliana sa...

Vad roligt att höra! Den här bloggen är så bra för mig, jag får liksom en anledning extra att sätta mig att sy när motivationen saknas. :)

Anonym sa...

Bra tips! var hittar man google analytics?? :D Kram

Deliana sa...

Diana, hata mig för det här med: Googla det! ;) Om man inte orkar göra det är det google.com/analytics eller liknande. jag minns inte helt ärligt. Jättesmigit är det i alla fall. :)

Anonym sa...

Hanna länkade nästan till mig med igår, och jag dubblade nästan min trafik. Dock hade jag önskat att några av mina ordinarie läsare hade kommenterat...