måndag 16 mars 2009

Deliana + Battlestar Galactica= Sant

Jag älskar Battlestar Galactica. Jag skulle gifta mig med serien och föda dess avkomma, om det bara var möjligt. Det bästa med det hela är att jag inte fann serien förräns nu. Det innebär att jag har flera säsonger att titta på när jag vill. Jag är mitt inne i säsong två nu och de tär så spännande att jag inte står ut. Jag och min Peter tittade på ett avsnitt till middagen idag och nu tar vi en liten paus på en sisådär 45 minuter bara så jag ska hinna baka lite kakor så vi har något att nervöst tugga på medans vi tittar.

Jag har gjort försök att titta på Battlestar Galactica förut, när det gick på femman. Det lyckades inte fånga mitt intresse alls och det beror torligtvis på att jag inte var med från början. Som med alla andra serier egentligen kräver den här att man är med från början och hinner utveckla ett känslomässigt band till karaktärerna och världen det utspelar sig i. När jag väl laddat hem serien (ja jag är en pirat och tro mig, jag köper DVD-boxarna så fort jag får chansen) och tittat på den under mina egna villkor var det mycket lättare att komma in i det hela.

Jag har aldrig lärt mig att analysera eller skriva rescensioner på ett korrekt sätt så jag kan inte ens börja förklara varför den här serien är så förbannat bra. Kanske har det något att göra med att den känns så reell, tekniken är så jordnära och det karaktärerna känns vansinnigt trovärdiga, det är så lätt att relatera till.

Hursomhelst är kakorna färdiga snart och jag måste tillbaka till TV'n för att se nästa avsnitt innan jag går upp i limningen...

7 kommentarer:

Kristoffer Lindh sa...

Jag har inte sett serien men är väldigt peppad på brädspelet. Tydligen ska det följa serien väldigt bra.

Deliana sa...

Kristoffer, jag har derglat llite över spelet på jobbet. Måste nog reda ut hurdann personalrabatt jag har på brädspelen egentligen... Annar shoppas jag på att du bjuder över mig på Battlestar och kakor om du köper spelet. :)

Kristoffer Lindh sa...

Om jag någon gång kommer över ett Battle Star Galactica ska jag bjuda in dig.

Anonym sa...

Välkommen i BSG-träsket! Du har många fantastiskt spännande tevetimmar framför dig!

Anonym sa...

Helt OT ifrån ditt inlägg, men vart hittar man sån där stärkelse på tub som du har?
Min underkjol har tappat stunsen och spraystärkelsen hjälper inte :P

/L

Deliana sa...

Ann, tackar tackar! Nästa vecka har jag troliogtvis hmnat djupt nog i träsket för att ha köpt senaste Battlestar Galactica-tidningen på jobbet (som innehåller en musmatta och ett snyggt tygmärke!!) och pins att pryda nördväskan med....

Lithia, jag köper mitt på ÖB. Det är samma märke som stärkelsen på sprayburk men jag har aldrig sett det någon annanstans än på just ÖB, märkligt nog.

Anonym sa...

Deliana >>
OK då får jag kolla där nästa gång jag är i Uppsala :)