lördag 21 mars 2009

Underskattad husmanskost...

..är kålpuddingen. Jag tvivlar på att jag tyckte om det som barn men nu älskar jag det. Det är väldigt billigt och bland det godaste jag vet. Jag har inget eget hemligt recept på kålpudding, receptet jag använder mig av är detta, från bloggen "Asta på Vift". Jag ställde precis in kålpuddingen i ugnen och det vattnas i munnen. Den ska stå inne en timme och jag är redan så hungrig att det nästan gör ont i magen. Bilden kanske inte ser så aptitlig ut men den är ju inte klar. Otillagad köttfärs ser inte så smarrigt ut.

I övrigt var jag och bror iväg till Uppsala en sväng idag, vi skulle gå på årsmöte för UppsalaKai och utvärderingsmöte för UppCon 09. VI hade helt missat att det var bandy-SM idag och fick åka runt halva stan för att hitta parkeringsplats. Det fanns lediga platser precis framför dörren till lokalen mötet skulle vara i men polisen hade spärrat av och lät ingen åka förbi. Jag hatar bandy. Vi missade årsmötet, men det var ingen större bedrift för det tog i alla fall bara en kvart eller så. Utvärderingsmötet däremot kändes både givande och trevligt.

Det var roligt att träffa alla igen, jag som liksom varit hemskt asocial mot hela UC-gänget sen jag började jobba kände mig lite dum som inte följde med på några öl i efterhand, men jag måste spara på penningarna, bara bussen hem skulle kosta mig sisådär 86 kronor så jag valde att åka hem med brors bil istället. Det kommer fler tillfällen att öla med gänget, förmodar jag.

Ni ska jag sätta mig och vänta på att maten ska bli klar. Aktivt vänta, så hungrig är jag.

Inga kommentarer: