tisdag 5 maj 2009

Valborg, om än lite sent.

Först och främst, förlåt! I förra inlägget tipsade jag om två serier och uppmanade folk att köpa dem från oss men Mara från Ulthar finns inte i SF's sortiment. Hemskt slarvigt av mig.

Det har gått ett par dagar sen valborg men jag tänkte ändå skriva några ord. Det var väl kanske inte en märkvärdig valborg på något sätt men det var den roligaste jag haft på många år.

Jag jobbade på dagen men efter det åkte jag till Uppsala och slottsparken för att möta upp mitt gäng. Beväpnad med rödvin, ost och kex kunde det ju inte bli annat än mysigt, speciellt med tanke på det goda sällskapet. Jag hade till och med köpt ett rödvinsglas i plast dagen till ära och en rosa filt hade min bror fixat till mig att sitta på. Det började lugnt och bra, förutom när Kattfisk brottade ner mig och kletade ner min kind med konstig glass som till konsistensen liknade manlig utlösning mer än efterrätt och som smakade märkligt av fläder. Osten och vinet var i alla fall gott och jag lyckades fastna på kort med Brita. Jag var inte så full som jag såg ut. Än.

Det fortsatte egentligen också väldigt lugnt och fint, beroende på vad man jämför med. Jag blev full. Fullare. Fullast. Inte på ett dåligt sätt alls, jag måste säga att trots att jag upplevde mig som jätteberusad höll jag en väldigt lagom niv om jag tänker på att jag inte vid ett enda tillfälle mådde vare sig fysiskt eller psykiskt illa.

Efter några timmar i parken hamnade vi i Flogsta där alla verkar bo. Merparten av tiden spenderades i Kalaspuffs säng. Sängar och kök är liksom de bästa samlingsplatserna på vilken fest som helst. Kök för att det är nära till spriten antar jag och sängar för att det är nära..Well. En säng. Det är ungefär här jag inser att jag har slut på alkohol och inte vill bli av med den jättefina lagoma buzz jag är uppe i. Det är också ungefär här en alldeles för full Magma får en liten flaska Whiskey av Samuel. Han delade med sig broderligt av den och kvällen fortsatte alltså i lagom takt för mig. :)

Ett par timmar senare var vi på väg igen, mot Sten Sture-monumentet som ligger en bit förbi Studenternas IP har jag förstått. Det var i alla fall i en skog och där var det rave. Det lustiga är att jag faktiskt inte varit på rave-party innan.

Det var liksom där kvällen fullkomligt toppade måste jag säga, för äntligen fick jag dansa! Jag är inte direkt bra på att dansa, men det finns få saker som gör mig så hög på livet. Det är befriande och bara sådär.. Skönt. I skogen utan en massa starka ljus dessutom, när man såg upp såg man stjärnorna... Det var magiskt. Igen! Igen! Snälla?

Enligt mina beräkningar dansade jag mer eller mindre oavbrutet i fem timmar, med små kisspauser. Jag lyckades till och med skicka twitters med mobilen dansandes, även om stavningen i dem blev sisådär.

Till sist åkte vi hem till Carrot och sov. Jag vaknade pigg och utvilad som vanligt men sen när vi skulle iväg och handla frukost/lunch fick jag en obehagligt plötslig släng av social ångest. Klarade inte av tanken på att umgås med folk moch hoppade akut på första bussen hem. Det var helt utan förvarning, det bara slog till, mitt i ica-butiken. Utöver det var jag inte bakfull mer än vanligt. Trött och törstig.

Hade ni skoj på valborg?

1 kommentar:

carrot- sa...

Jag hade riktigt riktigt skoj :D Och det var jättekul att du var med :) Rave och dans blir det absolut igen för visst är det precis som du säger, dansa är en av de bästa sakerna som finns <3