onsdag 17 juni 2009

Bortglömd på vinden

Jag brukade måla en del förr men det är inte många som vet det. Mina teckningar visade jag glatt upp för världen så fort jag fick chansen men mina målningar höll jag mest för mig själv. De flesta har jag nog dessutom slängt.

Jag har så svårt att ta mitt skapande på tillräckligt stort allvar för att känna att det jag gör ska vara relevant att visa för andra, speciellt mina målningar. Jag tror det har att göra med att jag själv har så väldigt svårt att ta till mig och uppskatta vad jag skulle kalla " modern konst", det gör det ju lite svårare att vilja visa upp det jag själv gjort.

Jag hittade den här tavlan på vinden förra veckan. Den är inte så speciell egentligen, det händer inte så mycket på den. Den är svart, vit och blodigt röd. Det händer saker i mig när jag ser den, för jag vet hur det kändes att måla den, jag kommer liksom ihåg. Sen är det någonting med den.. jag vet inte vad, men jag tycker verkligen om den. Jag tror att jag tycker den är vacker. Jag ska nog montera den i en ram och sätta upp den någonstans.

1 kommentar:

MacDuff sa...

Den där målningen var riktigt, riktigt snygg. Allvarligt talat.