onsdag 17 juni 2009

En doft av sommar och Enköping.

Vissa dagar cyklar jag till tåget, trots att det inte ens är 5 minuters promenad men saken är den att jag är lite virrig och kommer ofta iväg halvt försenad. När jag sen åker hemåt igen på eftermiddagen och det är sånt väder ute som det varit idag blir jag så fylld av livsglädje. Enköping luktar fantastiskt.

Jag tänker inte på det när jag promenerar. Jag tror att det beror på att jag tycker så mycket om att susa fram på cykeln att jag suckar sådär djupt och njutningsfyllt, verkligen drar in den där Enköpingsluften. Inte spelar det någon roll att jag är trött efter en lång dag när man kommer hem till något som luktar sådär.

Man kanske skulle ut och ta sig en lång lång cykeltur senare? Man kanske skulle prioritera en bra kamera nästa gång man köpåer mobiltelefon?

Inga kommentarer: