onsdag 12 augusti 2009

Feeling blue

Recept från Matklubben.
Det går bra med arbetsträningen fortfarande men den ligger en naggande känsla av undergång i mitt hjärta. Jag vet att det inte kommer vara för alltid. November kommer med illfart och då kanske jag inte kan vara kvar där.

Nu börjar det bli dags att göra återansökan för min aktivitetsersättning från Försäkringskassan och jag har verkligen ingen aning om hur det här ska gå. Det finns många nya regler och jag vet inte riktigt hur jag passar in i pusslet. Jag räknar kallt med att jag måste passa på att vara lycklig nu för efter november är jag barskrapad, arbetslös och utstött ur samhällets maskineri.

Det jag hoppas på är att kunna behålla min aktivitetsersättning på 75% och få jobb på bokhandeln på 25%. 25% innebär 40 timmar i måanden och det kommer man nog upp i snabbt även om man abra står i en vikariepool tänker jag. Det känns dock så avlägset, som en dröm snarare än ett realistiskt mål. Egentligen vill jag bara ha ett år på 25% arbete och sen öka till 50% om det har funkat bra. men vi får se.

Jag räknar med att det går åt pipsvängen, men jag skulle ju ljuga om jag skrev att jag inte hoppades.

Inga kommentarer: