fredag 29 mars 2013

Aesthetic Perfection

Jag har inget fördjupat musikintresse så det är sällan jag hittar ny musik på egen hand. Lyckligtvis har jag en pojkvän som är väldigt musikintresserad och dessutom råkar ha fantastiskt bra smak. Aesthetic Perfection var en riktig fullträff och jag är tacksam för att pojkvännen inte bara introducerade mig till deras musik utan också släpade med mig på en klubbspelning. Igår kväll spelade Aesthetic Perfection på Nalen i Stockholm och jag hade fantastiskt trevligt. Jag kan tänka mig att bli ivägsläpad på fler spelningar framöver.

Jag går mycket sällan på spelningar överlag och jag kan inte minnas när jag sist var på en så mina referensramar är kanske inte att lita på men jag tyckte att det var en riktigt bra spelning. Förbandet gjorde ett bra jobb med att värma upp publiken tills huvudakten gjorde entré. Det enda jag kan känna mig lite kritisk mot är att Aesthetic Perfection valde att öppna med Inhuman, en låt jag ser som deras största "hitlåt". Jag hade personligen föredragit att ha den någonstans mitt i eller mot slutet av deras setlist så att publiken hinner bygga upp rätt sorts energi. Men å andra sidan, de lyckades få mig att behålla samma energi spelningen igenom så vem är jag att kritisera deras setlist?

En aning imponerad är jag också över att jag lyckades få en så bra bild på bandets frontman Daniel Graves, trots att allt jag hade till mitt förfogande var min smartphone. Inte så illa, hmm?

Inga kommentarer: