torsdag 28 mars 2013

Små gester kan göra så mycket

I måndags tappade jag min favoritkaffekopp i golvet på jobbet. Det var en vit kaffekopp med en blå twitterfågel på och ett handtag format som en hashtag. Den var en födelsedagspresent från en god vän så det var mig en stor sorg att förlora den. Jag kunde inte låta bli att börja fundera kring symboliken i att min jobbkaffekopp går förlorad såhär i dessa svåra tider. Än värre blev det med symboliken när jag lyckades skära mig djupt på skärvorna av min förlorade jobbkaffekopp.

Igår när jag kom tillbaka till mitt skrivbord efter eftermiddagsfikat stod där en presentpåse med mitt namn på.    I påsen låg en ny kaffemugg, med en liten fågel på handtaget. Den var så himla fin, ett solklart fall av kärlek vid första ögonkastet och just precis vad jag behövde för att göra en tung dag lätt.

Det visade sig senare under dagen att det var kollegan utanför vars dörr jag tappat koppen som hade gett mig den anonyma gåvan. "-Jag tyckte att du kunde behöva en liten present nu när det är så mycket som är emot dig", erkände hen. Ja, det gjorde jag faktiskt. Tänk att en så liten sak kan göra så mycket för humöret. Tack. <3 p="">

Inga kommentarer: