lördag 25 oktober 2008

Fortfarade sjuk.

Men nog är det väl tur att man har en pojkvän som daltar med en när man är sådär ynkligt sjuk. Jag har knappt orkat sitta upprätt mer än i korta stötar idag och just i skrivandets stund står min älskade underbara i köket och gör tacos. Ikväll ska vi nämligen göra något riktigt festligt.

Tredje säsongen av Heroes började sändas för några veckor sedan i USA och jag har just laddat hem de avsnitt som sänts hittills. Ikväll ska vi se minst två avsnitt och riktigt mysa i TV-soffan. det är precis vad jag behöver när jag känner mig eländigt sjuk och bitter.

För att gå över till något helt orelaterat så fyller min pappa år om en vecka och jag och bror min har hittat vad vi hoppas är den perfekta presenten. Det finns en viss risk att han läser bloggen så jag vågar självklart inte skriva vad det är. Hur som helst ligger själva presentinslagningen på mitt ansvar. Preseninslagning är väldigt kul och jag lägger gärna ner lika mycket energi på den som på själva presenten, om möjligt. Jag har surfat runt en hel del på ätet efter inspiration och på onsdag ska jag till Uppsala och där tänkte jag börja leta efter mina material. På Tisdag ska jag till Stockholm och jag kan ju egentligen börja kika redan där men i min erfarenhet är allt onödigt dyrt där. Självklart lägger jag upp en bild på paketet när det är inslaget.

Medans jag letar efter presentpapper och band borde jag leta efter material till årets julkort också. Förra året gjorde jag inga julkortoch det kändes faktiskt lite trist men jag kände mig inte det minsta inspirerad. Iår är jag inte särskillt inspirerad heller egentligen men det finns ännu tid. Jag ska börja skissa lite på idéer snart och fundera på tema.

Det är mycket pyssel med julen. Det är tur att den bara kommer en gång om åren men oh vad lycklig jag är att den finns! Det ger mig ursäkt at gå fullkomligt bananas i köket och i pysselhörnan..

Inga kommentarer: