onsdag 26 november 2008

Bedknobs and broomsticks

Filmen har väldigt lite med dagens inlägg att göra egentligen, förutom att det handlar om sängknoppar. Ganska tidigt i min blogg skrev jag om sängen jag just köpt på Ikea, en tromsnäs, och om hur jag ville modifiera den så den passar mig bättre. Jag har just avslutat steg ett: jag har spraymålat sängknopparna.

För 45 kronor köpte jag en sprayburk superbra guldfärg på Biltema. Min mamma tipsade, hon har nämligen provat många guldfärgade sprayer av många olika märken men enligt henne är det Biltemas som blir bäst och jag är inte besviken. Nu har jag fått något slags guldvansinne och spekulerar i vad mer jag kan måla guld. En guldfärgad cykel kanske? Kanske, men det blir till våren i så fall. Att måla sängknopparna på balkongen funkar såhär års men en hel cykel känns som mer jobb än man vill göra utomhus när det så vintrigt som det är nu.

Hur som helst är jag väldigt nöjd med hur sängknopparna blev. Tänk att en så liten sak som att måla sängknopparna verkligen förvandlar sängen helt!

1 kommentar:

Jules sa...

Lite färg gör jättemycket.
Om du har guldfeber så har jag 'vitfeber' - här blir det mest vitt.
Det känns så bra att göra sakerna till sina egna. Här är nästan inget i sin originalversion.