fredag 13 mars 2009

Galna kvinnor och en färdig kjol

Igår var det Chicas Locas på Spy Bar i Stockholm. Jag var där. Det var hemskt trevligt, gott om härliga människor och suverän musik. Dessvärre var jag en trött liten tant och stod mest och hängde, spanade på folk och åkte hem vid tre. Bilden här ovan är en rekonstruktion av vad jag hade på mig igår, eftersom jag helt enkelt inte orkade fota och ha mig just då. När man ändå har kameran framme kan man ju passa på att posa lite. Ser jag inte lite ut som en plus size modell från nån tjusig amerikansk nätbutik? Ibland lyckas man.

Trots att det var en del tekniskt strul så såg Chicas Locas väldigt lyckat ut. Cissi och Hanna gjorde ett suveränt jobb som klubbvärdinnor och det var väldigt trevligt att träffa dem iRL. Hanna har jag ju såklart träffat förr, men Cissi var en ny hand att skaka. Ni ska alla veta att jag är så stolt över Hanna, hon är ju så förbannat suverän att det finns inte.

En lite närmare bild på kjolen. Klicka på den för att få upp den i lite större format. Den är sydd i ett ganska grovt bomullstyg, påminner om ett byxtyg och är inköpt på second hand för sisådär 25 kronor om jag inte minnst fel. Den har en alldeles för hög linning vilket resulterar i att den inte ligger helt slät, men det åtgärdar jag nästa gång jag syr om den. Linningen är prydd av hyfsat breda bisé-veck som jag strykit åt sidan, varuner jag sytt fast en smal svart spets. I mitten längst fram är det tre små svarta knappar. Längst ner på kjolen har jag en sisådär 10 cm bred plisserad remsa som är kantad med samma mycket smala spets som linningen är prydd med. Den har osynligt blixtlås, vilket är värt att nämna enbart därför att det är första gången jag sytt ett sånt. Det gick faktiskt väldigt bra. Min Annie är så duktig. Det här är nya favoritkjolen för övrigt.

Det finns inte så mycket att säga mer om vare sig kjolen eller kvällen på Spy Bar (hahaha, älskar att skriva det där, det är så absurdt att jag vistats på stureplan över huvudtaget) däremot kan jag säga några ord om outfiten, på sant modebloggsmanér.

Blus: H&M, 98 kronor.
Kjol: Egensydd.
De snyggaste jävla strumpbyxorna någonsinn: Lindex, realådan, 10 kr
Skor: Ellos, från förra sommaren.
Diadem: Köpt på loppis för några kronor och sedan klätt med rött lacktyg för att matcha skorna. Limpistolen är min vän.
Halsband: Present från lilla mamma för många många år sedan.

8 kommentarer:

Unknown sa...

The pictures don't do it justice. :) Best dress you've made so far in my humble opinion.

Anonym sa...

Urfin kjoloch hela outfiten ser fabulöst snygg ut!
Har fortfrande inte vågat mig på kjol med hög midja...har ju hög midja av mig själv på kroppen så jag är rädd att det skall se konstigt ut...men varje gång jag ser dig med dina hög midja kjolar blir jag lika sugen att prova :)

Lillgull sa...

Verkligen! Håller med bägge kommentarerna! Du är så otroligt duktig! Kjolen är verkligen ett hopkok av allt det bästa ;)

Deliana sa...

Jed, I know!

Lithia, go ahead! jag tror att du skulle klä väldigt fint i hög nog midja, bara det inte blir för mycket material kring just midjan så det ligger slätt och fint. :)

Lillgull, tack!

Anonym sa...

Kjolen är grymt snygg. är det korsettskenor i med?

Deliana sa...

Mallis, nej, inga korsettskenor. Det som ser ut som skenor är bara biséveck. :)

Linda sa...

Surfade runt på Tradera och hittade din vansinnigt söta väska!! Kollade naturligtvis in din sida också och jag måste nog bara medge att jag är lite kär i dina väskor! =)

Keep up the good work!

/Linda

Deliana sa...

Linda, Vad roligt att du gillar det jag gör! Tack för de varma orden!